Khamis, 4 Jun 2009

ya Allah apalah dosa kami........


hari demi hari kami meniti dengan penuh kesabaran hanya tuhan yang tahu betapa deritanya adik beradik meniti kegelapan yang berpanjangan hingga kini..aku agak tertekan dengan musibah ini..hanya tuhan yang tahu moga dia memberi kami sekeluarga dengan kebahagian..amin
ceritanya bermula dengan datang sebuah pick-up yang bewarna biru yang agak kelihatan tua warnanya..maka keluarlah dua orang lelaki arab menuju kerumah kami tanpa diundang lalu mengetuk rumah aku dengan keadaan yang agak agresif sekali ..ketika itu aku sedang asyik menonton tv rancangan memasak(fatafeat)..tiba tiba datang senior aku yang aku panggil dia ustaz said...dia datang dengan angin yang kurang elok dan agak marah pada pagi itu lalu dia meminta aku untuk mengambil resit bil elektrik bagi bulan bulan yang telah dibayar untuk ditunjuk kepada arab yang datang kerumah dalam keadaan yang tak diundang sama sekali. lantas aku bawakan resit bil eletrik untuk diberi kepada dua ekor arab yang membawa sial bagi kami sekeluarga bayt dimasq..tiba tiba dengan lantang sekali arab yang berwajahkan himar ini menuduh kami mencuri eletrik dengan hanya melihat p[eti kathrobat rumah kami terbuka lantas dia terus masuk kesetap bilik dan memeriksa bilik kami semua dan terus memotong wayar elektrik tanpa sebarang dokumen atau surat keizinan maka dari situlah bermula kisah kami sekeluarga dalam era kegelapan dimasq hingga sekarang tapi apa yang malangnya ianya belaku didalam fatrah imtihan final. dan ini membuatkan aku tak dapat terima akal walaupun sekali bayangkan tinggal sehari lagi untuk aku memduduki ujian besar taiba tiba kami dihempap dengan satu tekanan hidup yang agak sengsara apabila kami didenda dengan jumlah yang agak keterlaluan bagi kami seorang pelajar yang tiada tajaan ddari mana mana syarikat..jumlah yang dikenakan kepada kami ialah bernilai jd3400=persamaan rm 16000..banyakkan persoalanya mana nak cekau duit haa ingat kami ni anak tokee balak ka haaa memang tak masuk akal memang ini kerja gila pada padala kalau nak dendapun ingat aku ni cop duit kononnya ini semua undang undangla pastu suruh bayar dahlah takda surat atau sebarang notis pakai main letakja inila buat kerja macam himar ntah ntah himar pun lagi baikpaa harap namaja negara islam tapi zalim nak mampus dahlah boneka pastu dok bantu melaga-lagakan orang islam sedarlaaa kalu tuhan turun bala tu sekalija habis semua hancur itupun tak sedar lagi aku pun dah naik pening dengan masalah ini ....memang tertekan parak parak dah sekutu tuu buat cara sekutu memang bodoh lagi bangang harap undang undang nak pedajai orang jaa tak masuk akai langsung pikiaq laa ingat kami takdak hakka nak tuntut taula kami ni ajanib tak boleh dapat layanan yang tapi takpa kami sedaq inigat kami ni kebuluqka nak mengemis kat negara hangpani woi pikiaq la hangpa tu sapa ha Allah bagi tumpang kat aats muka bumi diapun kira bersyukurla satu hari Allah tarik niatmat baru hangpa tau langit tinggi rendah dok pedajai kat orang sangat tunggu nanti kita jumpa kat makhamah antarabangsa hangpa pikiaq boleh lepas noo aku saman negara hangpa nanti nak main kotoq dengan aku sangat ya tunggu chek hari ni hampa dok pedajai kat orang nanti allah pedajai kat baru hampa tau ..hangpa tunggu nanti aku angkat tentera mai serang hampa tunggu aku wat keta kebai ngan jet pejuang nak bom syarikat kathrobat dok wat cekang sangat no ingat aku ni apa sekali aku boh penerajang tunggin kot nanti aii sakit ati betui dengan himar himar yang tak sedaq diri perangai memang dah macam arab jahilliah bodoh cam lembu balik mampuslaa macam taik himar laa rakyat pun teraboq cam taik kambing. dah la dok kena sumbat duit rasuah macam hantu raya lapaq trajang jaa.. hai yaAllah hanya kau saja yang tau betapa tergoresnya hati aku ini yang bernama manusia lemah ni hanya kepada kaula aku memohon pertolonggan segalanya kau dah tentukan kami berusaha sekarang ni kami cuma nak bertawakkal kepada kamu saja ya allah itu yang kami adik beradik mampu buat hanya memiliki alam yang penuh dengan khazanah ni..berilah kami peluang untuk membela diri hanya kepada kau aku meminta segala segalanya dan kepada kau aku mampu bergantung amin..
moga Allah permudahkan kami adik beradik dengan inayahmu dah diberi kekuata untuk merentasi dugaan ini dengan penuh kesabaran dan dikurniakan dengan natijah yang terbaik amin...