Jumaat, 18 September 2009

ramadhan

Sedihnya hati ini bila ku renung akan ramadhan yang bakal meninggalkan kita hanya tinggal beberapa jam lagi, rasa sebak mulai menusuk hatiku bila aku merenung semula tentang ramadhan pada tahun ini dan aku aku anggap ramadhan kali ini banyak mengajar aku tentang keikhlasan dalam menuntut ilmu Allah dan keiklasan aku untuk beribadat kepada Allah ...

Namun pemergian ramadhan kali ini amat terasa dihati kecil ini ramadhan yang datang pada tahun ini datangnya dengan penuh rahmat dan gibrahnya .. Ya Allah aku sedih Ya Allah sesungguhnya ramadhan kau kali ini benar benar membawa aku lebih dekat dengan kau Ya Allah ..sesungguhnya hatiku terasa cintakan kau hatiku benar-benar rindu pada kau Ya Allah ...Ya allah kau datangkanlah pada aku seperti hari hari yang aku lalui di bulan ramadhan kali semoga diriku ini terus menperhambakan diri ini kepada kau Ya allah dengan lebih tawadhok dan lebih khusyuk Ya Allah sesungguhnya hati ini terasa sebak tak sanggup aku hadapi hari hari yang biasa yang penuh dengan cabaran dan dugaanmu ya Allah kau teguhkan hati dan jiwa hambamu yang lemah lagi tak bermaya ini pada kau sahaja aku memohon ,dan pada segalanya aku bergantung harap ,tiaada lagi tempat yang layak untuk mengadu melain kau Ya Allah rindunya hati ini pada kau kau bukakan lah pintu hatiku dan futuh semoga aku dapat melihat akan kekuasaan kau ya Allah betapa sebaknya hati ini , aku benar benar sedih akan kepergian ramadhan yang datang pada diri dengan penuh rahmatmu...

Ya Allah kau jadikan aku kader Agama yang benar benar ikhlas Ya Allah untuk terus berjuang seperti mana rasullullah dan para ulama' yang terdahulu dan sekarang ..ya Allah betapa syahdunya hati ini Ya Allah ...hanya kau sahaja yang mengetahui apa yang aku rasai ini
Ya Allah kau jadikan aku seorang kader yang benar benar ikhlas ya Allah ....aku mahukan keredhoan padamu sahaja mu sahaja ...kau peliharakan;lah aku dari kejahatan dan permainan yang melalaikan ku ini untuk mengingati mu Yaallah. Kaulah tempat aku bergantungharap Ya Allah